Forum

Please Note: The Users of this site are not engaged in rendering professional advice or services to the individual reader. The ideas, procedures, and suggestions contained within this work are not intended as a substitute for examination by your medical practitioner.

 

Dominik
Dominik
Group: Registered
Joined: 2018/06/28
Trusted Member
3
Is that true?

In forum Case Discussions

3 weeks  ago
I'm hoping it will become second nature. I got so used to it...

In forum Main Forum - Correction Methods

3 weeks  ago
1. Most ppl want a quick fix with no effort. 2. Most ppl are...

In forum Main Forum - Correction Methods

3 weeks  ago
Continue mewing. Over time your mandible should adjust. Mayb...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
😛 I can still undrbite tho with ease and comfort, so idk, I...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
Ok, picture of me with current bite. You can see just how fa...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
Can confirm with certainty now, completely new feeling in my...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
Honestly idk. I assume the mandible expands along with the s...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
It depends on your individual situation. For example my maxi...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
I think ppl get the wrong impression. Mewing is not plastic ...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
Not using an expander. I can't just purchase one and fit it ...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
My incisors in the mandible are not tilted backwards, they h...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
My overbite is worsening due to mewing

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
What if my maxilla is down in the front and up in the back? ...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
It does not promote chin growth. If your maxilla is down and...

In forum Main Forum - Correction Methods

4 weeks  ago
1. Chewing standard gum will cause stomach problems over tim...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
When you are mewing, the side of the tongue is also touching...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Maybe during all that mewing you all forgot to drink water &...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
The tongue is attached to your chin/mandible. IF you shove i...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Myeah, but I can't mew with that on and I can only get it fr...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
I seem to favor right side for chewing, I sleep on the left ...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
My best guess is that my tongue was not up there for most of...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Chewing increases bone density and size by up to 22% if I re...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Yeah, I have this as well. Inside my mouth the right side lo...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
@krollic Yeah. My tongue is in contact almost 24/7 with my s...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
A lot of that is, depending in case to case, just the teeth ...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Yeah this is what worries me tbh.... maybe I'm doing somethi...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
🤔hmm yeah. I mainly focused on the back part due to a video ...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
WTF.... this is really interesting! 🤔 I have been feeling pr...

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
RE: Masseter affects length, not just width.

In forum Main Forum - Correction Methods

1 month  ago
Page 1 / 4 Next
Share:

 

As you undergo correction in the near future, please consider keeping records for your own sake and for others. Pictures of dental impressions, scans, medical reports reports can be very helpful even with all personally identifying information blocked out.

Your input could help many, many people

Face Development


  
Working

Please Login or Register